Friday, September 19, 2008

Aku mau berada di sana

Aku mau berada di sana
Di sana ….di luar sana
Bersama dengan orang lain
yang bebas…yang bahagia
Tanpa DADAH

Aku mau berada di sana
Menikmati hidup penuh kesedaran
Menikmati hidup penuh keinsafan
Tanpa DADAH

Aku mau berada di sana
Ketawa
Menangis
Mencintai
Dicintai
Cekal
Teguh
Aku mau berada di sana
Tanpa DADAH!

Evelyn June Charlie
(Seketika bersama penghuni di PUSPA Papar 190908)


Ini merupakan catatan terakhir saya bersama klien yang sama. Ini merupakan sesi ke-4. Matlamat pada sesi ini adalah untuk memungkinkan klien mendapat celik akal daripada intervensi yang telah dijalankan. Berpandukan 'tools' yang diberikan, saya meneroka ke dalam diri klien dan klien diharapkan mempunyai tekad untuk mengatakan TIDAK kepada dadah. Semoga klien akan beroleh kehidupannya semula......

No comments: